بررسی شاخص های عملکرد ی اداره کل نوسازی مدارس فارس با حضور معاون دفتر حقوقی و ارزیابی عملکرد سازمان
    
تعداد بازدید: 1125
         
دسته بندی : عمومی
    
تاریخ درج خبر : 1398/10/1

با حضور معاون دفتر حقوقی ،ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات سازمان نوسازی مدارس کشور ،نماینده سازمان مدیریت و برنامه ریزی فارس ،مدیرکل ، معاونین و مسوولین کمیته های شاخص های عمومی و اختصاصی ، عملکرد اداره کل نوسازی مدارس در سال گذشته نقد وبررسی و راهکارها و تدابیر اجرایی سال جاری بیان شد.

به گزارش روابط عمومی نوسازی مدارس فارس ، در این جلسه که در تاریخ 26/09/98 برگزار شد ، جناب آقای موصلی مدیر کل نوسازی مدارس فارس با اشاره به نقش ارزنده حوزه نظارتی و ارزیابی دفتر حقوقی در شناسایی نقاط ضعف و قوت و آسیب های موجود در دستگاهای اجرایی مختلف گفت : انتظار ما بررسی نقاط منفی و تذکر نواقص شاخص های مورد نظر سازمان است تا باشناسایی انها که جنبه اموزشی دارد بتوانیم عملکرد بهتری را نسبت به گذشته ارایه نماییم و همکاران نیز با شناخت کافی در صدد رغع معایب و تقویت نقاط قوت برایند .

  نوروزی معاون دفتر حقوقی وارزیابی عملکردها و پاسخگویی به شکایات سازمان با اشاره به  اهمیت برگزاری این نشست ها در استان های مختلف که عزم و اراده همکاران را برای عملکرد بهینه تقویت می بخشد گفت : با ارزیابی هایی که سال قبل از ادارت کل انجام گرفت نیاز به تجدید نظر در برنامه ریزی ها دیده شد تا علاوه بر اقدامات انجام شده در استانها ، نشست های حضوری تشکیل شود که هم  ستاد مرکزی بیشتر در جریان کار استا نها قرار بگیرد وهم  بخاطر اهمیت موضوع نمایندگان سازمان مدیربت و برنامه ریزی از  اقدامات انجام شده اطلاعات ببشتری کسب کنند، چرا که مقوله ارزیابی عملکردها یک مقوله چند وجهی محسوب می شود که دران وزارت اموزش وپرورش ، سازمان های نوسازی مدارس ، امور اداری ، استخدامی و مدیریت وبرنامه ریزی استانها در ان وارد می شوند تا با اسیب شناسی بتوان عملکردها را به جهت مناسبی سوق داد.

معاون دفتر حقوقی سازمان با اشاره به ایجاد دوسامانه جدید در سال جاری در سازمان مرکزی خاطرنشان کرد : درگذشته یک سامانه که به امور استخدامی و مدیریت وبرنامه ریزی مربوط می شد و وجود داشت اما دو سامانه دیگر بدون هزینه کرد در دو مقوله ارزیابی عملکردها ،نظارت و پاسخگویی و همچنین رسیدگی به شکایات طراحی شد که کاربری و رمز برای ان تعریف شد و کارکرد دوسویه دارد که براساس ان می توانیم اطلاعات را به استا نها ارایه و یا از انها  دریافت کنیم که این مطالب قابل پردازش هستند.

 نوروزی افزود : کارکرد سامانه شکایات بگونه ای طراحی شده که دیدگاهاو شکایات مردم به ان وارد می شود اما استانها قادر به پاسخگویی نبستند و این کار در سازمان مرکزی انجام می گیرد و هنگامی که در سازمان مرکزی به درخواست فرد پا سخ داده شد، مطلب در استانها قابل مشاهده است که با ابن روش بحث صیانت از حقوق شهروندی بدرستی انجام می گیرد .

 مسوول رسیدگی به شکایات سازمان خاطر نشان کرد : اطلاعات در این سامانه ها طبقه بندی شده و دارای سطح است که این مورد در گذشته نبوده و کارها با شفافیت انجام می گیرد، چرا که نتایج ارزیابی عملکردها باید براساس بخشنامه ها و دستور العمل ها و بصورت فرایندی باید اجرایی شود  و هر کمیته ای دارای مسوول و سخنگوی خاصی باشد و یک یا دونفر نمی تواند در خصوص همه واحدها و شاخص ها اظهار نظر کنند. گفتنی است دراین جلسه ،که نظری نماینده سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان  نیز در خصوص شیوها و دستور العمل های ارزیابی عملکرد دستگاهای اجرایی و نحوه مستند سازی کارکردها مطالبی بیان داشت ، معاونین فنی، اجرایی ،مشارکت های مردمی و مدیران کمیته های حوزهای  مختلف در خصوص شاخص های عمومی و اختصاصی به تشریح اقدامات خود پرداختند  که با تحلیل و بررسی  ناظرین سازمان متبوع و مدیریت و برنامه ریزی فارس همراه بود.

 

از   2   رای
3.5

  نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
Contrast
Increase Font
Decrease Font