استاندارفارس در مراسم افتتاح دبیرستان لاله های سرخ شیراز
    
تعداد بازدید: 3677
         
دسته بندی : عمومی
    
تاریخ درج خبر : 1399/10/9

استاندارفارس در مراسم افتتاح دبیرستان لاله های سرخ شیراز:

 

بالندگی کشورها متاثر از سرمایه های انسانی آموزش دیده ونخبه است

 

استاندار فارس با حضور در مراسم افتتاحیه اموزشگاه ۱۵ کلاسه دبیرستان لاله های سرخ شیراز با اشاره به اجرای بالغ بر ۶۰ باب  پروژه آموزشی در شهرستان شیراز گفت : نیمی از این مدارس  تا پایان سال به بهره برداری و مابقی نیز تا پایان عملکرد دولت تدبیر وامید به پیشرفت قابل قبولی خواهد رسید.

 

 به گزارش روابط عمومی اداره کل نوسازی مدارس فارس، دکتر عنایت الله رحیمی در مراسم افتتاح این آموزشگاه در منطقه محروم شاپور جان از حوزه آموزش وپرورش ناحیه سه شیراز با بیان این که بالندگی و توسعه کشور متاثر از سرمایه های انسانی آموزش دیده، خلاق و نخبه است، افزود : اگر به دنبال توسعه، رفاه و آسایش مردم هستیم باید این هدف را از مسیر توسعه تعلیم و تربیت در کشور محقق کنیم.

 

 نماینده عالی دولت تدبیر و امید در استان فارس با اشاره به این که رهبر معظم انقلاب ورییس  جمهوری درباره همه ابعاد آموزش و پرورش تاکیدات بسیار زیادی دارند، افزود: دولت تدبیر و امید همه آرمان ها و شعارهای دولت های گذشته در خصوص توسعه آموزش و پرورش که در قالب شعار و اقداماتی مطرح می شد را عملی کرده است که شامل توسعه، ایمن سازی و هوشمندسازی فضاهای آموزشی و همچنین ترمیم حقوق بازنشستگان فرهنگی و فرهنگیان عزیز، و همچنین توجه به محتوای کتاب های آموزشی و برگزاری دوره های آموزشی در قالب سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است.

 

دکتر رحیمی با اشاره به خدمات شایان توجه نظام اسلامی  به اتباع خارجی  گفت: تعلیم و تربیت فرزندان اتباع خارجی یکی از رویکردهای انسانی و اسلامی ایران است و در این زمینه تلاش های بسیار زیادی صورت گرفته است که امیدواریم تاثیر مناسبی در آینده آن ها داشته باشد.

 

 استاندارفارس با بیان این که ۴۳ روستا که در حریم شهر شیراز قرار دارندو با معضلات متعددی روبرو هستند، ادامه داد: فرماندار شیراز باید به صورت شبانه روزی برای حل مشکلات این مناطق تلاش کند تا امکانات اولیه مورد نیاز اهالی این روستاها در چارچوب مقررات تامین شده و مسیر توسعه آن ها هموار شود.

 

سرفراز موصلی مدیرکل نوسازی مدارس فارس در این مراسم گفت: مایه خرسندی است که یکی از دغدغه های استاندار فارس مبنی بر رسیدگی به مسائل آموزشی جنوب شهر و مناطق محروم شیراز به نتیجه رسید و ان شاء الله این رویه ی مدرسه سازی تداوم خواهد یافت که در این راستا در حوالی این منطقه قریب به یازده پروژه درحال اجرا است  که بخشی از آنان به نتیجه رسیده و به زودی افتتاح خواهند شد.‌

 

مدیرکل نوسازی مدارس  تاکید کرد :  با همراهی و همدلی دولتمردان، خیرین، مسئولین و مردم اتفاقات خوبی در سه سال اخیر اعم از احداث مدارس و استاندار سازی فضای آموزشی و ساماندهی سیستم  سرمایشی و گرمایشی صورت گرفته است.

 

موصلی با  اشاره به کارهای صورت گرفته در چند سال اخیر افزود:

در سه چهار سال اخیر و در اصل از ۸ سال گذشته، استارت کارهای ما زده شد و شعارها به تحقق رسید و انشاءالله تداوم پیدا خواهد کرد.

قطعاً این دو هزار فضای آموزشی تخریبی که در اول دولت در استان فارس داشتیم و با تلاش‌های عزیزان به ۶۸۰ پروژه الان رسیده، حتماً تا پایان سال افتتاح خواهد شد. امیدواریم این سرعت عمل در بحث رفع مشکلات فضای آموزشی تداوم داشته باشد.

 

مدیرکل نوسازی مدارس افزود: دستگاههای خدمات رسان در کنار هم و با وفاق و همدلی که دارند موجب اتفاقات و اقدامات خوب در استان هستند که ثمره آن واگذاری امکانات در اختیار مردم است.

 

 گفتنی است در پایان این مراسم استاندار فارس همراه با مدیر کل نظارت سازمان نوسازی مدارس کشور از خوابگاه در حال احداث دبیرستان شهید بهشتی عشایری استان،‌ دبستان ۶ کلاسه برکت و چندین فضای آموزشی دیگر بازدید کردند.

 

از   3   رای
9.5

  نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
Contrast
Increase Font
Decrease Font