آغاز پویش ملی من مادرم بچه های ایران فرزند من در فارس
    
تعداد بازدید: 499
         
دسته بندی : عمومی
    
تاریخ درج خبر : 1399/10/25

*مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس فارس خبر داد:*

آغاز پویش ملی من مادرم بچه های ایران فرزند من در فارس


مدیر کل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس فارس گفت: در راستای اجرای بسته تحولی آجر به آجر پویش من مادرم بچه های ایران فرزند من با رویکرد مشارکت بیشتر بانوان در امور مدرسه سازی طراحی شده است.

به گزارش روابط عمومی نوسازی مدارس فارس سرفراز موصلی مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس به همراه فردین نیک اقبال معاون مشارکتهای مردمی آن اداره کل در نشست ویژه با روسا و شورای معاونین ادارات آموزش و پرورش مناطق و شهرستان ها از طریق ویدیو کنفرانس گفت: در راستای اجرای طرح تحولی مشارکت‌های مردمی و طرح آجر به آجر که از تأکیدات وزیر محترم آموزش‌وپرورش است، پویش ملّی من مادرم با رویکرد مشارکت بانوان درامور مدرسه سازی طراحی ودرحال اجرا است.

وی ادامه داد : آموزش و پرورش، نوسازی مدارس و مجمع خیرین مدرسه ساز طرح آجر به آجر و پویش‌های ملی ذیل آن را اجرایی و عملیاتی می‌کنند که هدف از انجام این طرح‌ها، افزایش آگاهی و جلب مشارکت بانوان در امر مدرسه‌سازی است که با رویکرد گسترش فرهنگ مدرسه‌سازی و بهره‌گیری از ظرفیت عظیم بانوان و مادران نیک‌اندیش کشورمان اجرایی شده است.


موصلی بیان کرد : با به اینکه بخش قریب به ۵۰ درصد از جامعه را بانوان و دانش آموزان دختر تشکیل می دهند و دارای ظرفیت های ویژه ای هستند راه اندازی این پویش برای استفاده این ظرفیت ها در نظر گرفته شده است.

مدیر کل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس فارس با بیان اینکه در این پویش ملی میزان مشارکت افراد بیشتر از مبلغ جمع آوری شده اهمیت دارد افزود: به همه دانش آموزان، معلمان، مدیران و مسولین ادارات آموزش و پرورش که در این پویش شرکت کنند لوح تقدیر از طرف اداره کل وساز نوسازی مدارس کشور اهداء خواهد شد.

موصلی با تاکید بر اینکه معلمان فرهنگ ساز هستند و باید هدف پویش که همان مشارکت و پی بردن مردم به اهمیت مدرسه سازی است را روشن کنند، گفت: با شیوع بیماری کرونا و پیدایش مشکلات، فرهنگیان کشور با ایده پردازی و پی گیری طرح های ابتکاری و حمایتی نقش تعیین کننده را در جامعه ایفا کرده اند که امیدواریم با مشارکت و ترویج این پویش اهتمام ویژه ای را در ساخت مدرسه نیز داشته باشند.


فردین نیک اقبال معاون مشارکتهای مردمی نوسازی مدارس فارس بیان داشت : براساس بند ۳ سند تحول بنیادین وزارت آموزش و پرورش و سازمان نوسازی مدارس کشور یکی از زیر نظام و زیر شاخه های سند بحث مشارکت مردم و حضور مردم در امر مدرسه سازی است و از سال ۱۳۷۷ تاکنون با توجه به شکل گیری مجمع خیرین مدرسه ساز، این سازمان مردم نهاد از دل مردم، برای مردم و برای خدمت به مردم شکل گرفت و امر مدرسه سازی را شروع کرد.

نیک اقبال ادامه داد: این پویش یک طرح فرهنگی و تربیتی است و دانش آموزانی که در بازسازی و تکمیل مدرسه نقش داشته باشند ثمره آن را در سالیان بعد خواهند دید.

نیک اقبال اظهار داشت: خوشبختانه استان فارس با دارا بودن ۳۵۰۰ خیر مدرسه ساز به عنوان استان برتر کشور در عرصه خیرین مدرسه ساز معرفی شد.

وی افزود: بانوان سرزمینمان ایران و تمامی آحاد مردم برای پیوستن به این پویش و همچنین مشارکت به نیابت از مادران و همسران خود می‌توانند با مراجعه به سایت https://ajorbajor.ir و همچنین سایت http://mehremadrese.ir/ ضمن پیوستن به این پویش و با پرداخت حداقل هزینه، پوستر مشارکتی خود را دریافت کنند.

معاون مشارکتهای مردمی اضافه کرد: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده تصمیم‌گیری برای پایان پویش در اواسط اسفندماه مراسم پایان پویش برگزار خواهد شد و با توجه به میزان مشارکت مردم در شهرستان ها و مناطق و با در نظر گرفتن اعتبارات دولتی و مجمع خیرین ، پروژه‌ای در استان فارس در نظر و کلنگ زنی خواهد شد.

گفتنی است بسته های تشویقی جهت ترویج پویش و مشارکت افزایی در امر مقدس مدرسه سازی تشریح شد.

 

از   0   رای
0

  نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
Contrast
Increase Font
Decrease Font