بیست و ششمین جشنواره خیرین مدرسه سازفارس با حضور وزیر آموزش وپرورش برگزار شد
    
تعداد بازدید: 904
         
دسته بندی : عمومی
    
تاریخ درج خبر : 1403/3/7
منبع : درون سازمانی

وزیر آموزش وپرورش با اشاره به نقش مدارس در تحقق عدالت آموزشی  : مدرسه سازی بیانگر نقش مهم خیرین در گسترش عدالت آموزشی در کشور بوده چرا که عدالت در بستر مدرسه محقق می گردد و مدرسه مزرعه آینده جامعه است.

به گزارش روابط عمومی نوسازی مدارس فارس در این همایش معنوی ،فرهنگی  رضا مراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش در این با اشاره به وجود 106 هزار مدرسه در کشور اظهار داشت : بسیار زیادی ازاین فضاها محصول دسترنج دستان پر مهر خیرین  است  و خیرین کسانی هستند که با اعمال نیک خود در آینده این سرزمین گوهر بار نقش آفرینی کردند.

مراد صحرایی  با اشاره به نقش مدارس در تحقق عدالت آموزشی افزود : مدرسه سازی بیانگر نقش مهم خیرین در گسترش عدالت آموزشی در کشور بوده چرا که عدالت در بستر مدرسه محقق می گردد و مدرسه مزرعه آینده جامعه است.

مراد صحرایی تصریح کرد : از زمانی که شما مشغول مدرسه سازی می شوید در حقیقت بخشی از آینده کشور هستید که این کارمهم را انجام می دهیدو درواقع بذر شکوهمندی هر کشوری در مدرسه های آن کشت می شود وخیری که زمین این مدرسه را فراهم می کند و امکان بالندگی این بذر شکوهمند را فراهم می سازد او در حقیقت با بنا نهادن خشت خشت این بنا اینده این کشور وسرزمین خود را می سازد.

وزیر آموزش و پرورش با تشبیه  کار خیرین به اعمال صالح یاد اورشد : این اعمال کمترین روزی ما در روزی خواهد بود که هیچکس بار کسی را برنمی دارد  و فرزند میلی به اولیا خود ندارد و و انها نیز میل به دیدن فرزند ندارند در این روز هست که این مدارس کمترین داشته ما برای  عرصه بدرگاه خدا وند خواهد بود.

 

  وی با تکریم از اقدامات مدرسه سازی خیرین طی سی ماه اخیر گفت : : در سال گذشته حدود 54 درصد مدارس ساخته شده توسط خیرین بنا شده که 60 درصد آنها در مناطق کم برخوردار بوده و بطور میانگین روزانه 8 مدرسه در کشور ساخته می شود که نقش خیرین در این میان بسیار پررنگ است و دانش اموزانی که در مدارس خیرین درس می خوانند از آن کار مدرسه سازی را  می آموزند و از این حیث  از مسئولین آموزش و پرورش کشور می خواهم که در زاد روز خیرینی که مدرسه ساخته اند در مدارس از آنها تجلیل شوند .

 

وی با تقدیر از نفش آموزگاران تصریح کرد :  از مدرسه مهمتر معلم است .اگر معلم خوب  داشته باشیم کاستی ها جبران می شود و لذا از خیرین  می خواهم آنها را دعوت کنم به کاری بزرگ تر از مدرسه سازی و آن  تربیت معلم سازی است و از خیرین نیک اندیش مدرسه ساز می خواهم ،  تربیت معلم سازی را در دستور کار خود قرار دهند.

 

 

شیراز با حضورخیرین قطعه ای از بهشت است 

دکتر محمد هادی ایمانیه استاندار فارس نیز در این مراسم ضمن تقدیراز میهمانان افزود: در برخی از روایات ها داریم که باران الهی با یک کار خیر مردم نازل می شود امشب و دیشب همزمان با این جلسه باران رحمت الهی در شیراز باریدن گرفت و شیرازبا حضور شما خیرین ،قطعه ای از بهشت است .

ایمانیه با اشاره به استخاره وزیر محترم به قران مجید در لحظه افتتاح مدرسه خیر ساز صابر در روز جشنواره که  قران کریم  مال و فرزندان  را زینت حیات ذکر فرمود گفت : شما خیرین باقیات و صالحات خوبی از خود بجا می گذارید وانشاله خداوند به مال فرزندان تا زینت بدهد که با کار بزرگ خود نقش مهمی در تربیت نسلی که کشور عزیز ما را اداره خواهد کرد،دارید

استاندار فارس با اشاره به نیازهای آموزشی و درمانی استان  از خیرین خواست در ساخت و تکمیل دانشگاه فرهنگیان ،تکمیل مدارس نیمه تمام ، ساخت مدارس برای دانش آموزان اتیسم و معلول  ساخت و تجهیز هنرستان ها  و همچنین ساخت خانه های بهداشت با مشارکت ۵۰ درصدی دولت همت گمارند.

نماینده عالی دولت در فارس افزود: دولت بنا دارد حداقل پنجاه درصد از دانش آموزان، در هنرستان ها آموزش ببینند تا شغل و آینده کاری آن ها تامین باشد. برای تحقق این موضوع نیاز به بروزرسانی و تامین تجهیزات هنرستان هاست؛ دولت دست خیرین سخاوتمند و نیکوکار مشارکت کننده در تحقق این مُهِم را، به گرمی می فشارد.

دکترایمانیه همچنین خواستار توجه خیرین مدرسه ساز به مدارس ویژه کودکان خاص شد و در ادامه افزود: ساختن مدرسه و تجهیز آن ارزشمند، شایسته تقدیر و مهم است اما اداره و تامین نیازهای آتی نیز باید مورد توجه باشد؛ همانند موقوفات حوزه سلامت، برای اداره مدارس بصورت هیات امنایی مشارکت داشته باشید؛ دولت نیز به هیات امناء مدارس اختیار می دهد و به آن توجه ویژه دارد.

 

خیرین طی سال های اخیر ۱۴ هزار کلاس درس ساختند.

در ادامه این همایش دکترمیر باقری رییس مجمع خیرین مدرسه ساز فارس نیز با تقدیر از حضور خیرین مدرسه ساز در این جشنواره اذعان داشت : از سال ۱۳۷۸ که مجمع  درفارس تاسیس شده  بالغ بر ۴ هزار نفر  به جمع خیرین پیوستند که در کاهای خیر مدرسه سازی نقش ایفا کردند.

رییس مجمع خیرین مدرسه ساز فارس افزود: مجمع خیرین مدرسه ساز فارس، از پیشکسوتان جامعه خیرین مدرسه سازکشور است که  طی سال های اخیر حدود 14هزار کلاس درس را در غالب ۴ هزار باب مدرسه  احداث نمودند.

میرباقری با اشاره به وجود بیش از ۴۰۰ بانوی خیر که در امر مدرسه سازی در فارس فعالیت دارند تصریح کرد : خیرین طی یکسال اخیر بیش از ۴۳۵ میلیارد تومان در امر مدرسه سازی هزینه کردند.

گفتنی است در این جشنواره  فقیهی رییس مجمع خیرین مدرسه ساز امارت عربی متحده نیز طی گزارشی از خیرین خواست جهت رفع نیازهای دانش اموزان  تلاش نمایند، تصاویری  از زندگی نامه خیرین و مدارس شاخص خیر ساز در استان پخش  ، و شعر و سرودهایی توسط دانش آموزان مدارس خیری  اجراو چندین تفام نامه ساخت مدارس توسط نیکوکاران امضا شد.

 

از   0   رای
0

  نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
Contrast
Increase Font
Decrease Font