با حضور وزیر آموزش و پرورش؛ مدرسه ۱۶ کلاسه زنده یاد « آذر صابر» در شیراز افتتاح شد
    
تعداد بازدید: 780
         
دسته بندی : عمومی
    
تاریخ درج خبر : 1403/3/8
منبع : درون سازمانی

 وزیر آموزش و پرورش در سفر به استان فارس، آموزشگاه مشارکتی زنده یاد «آذر صابر» را در شیراز افتتاح کرد.

به گزارش روابط عمومی نوسازی مدارس فارس  ؛  در این مراسم که جمع کثیری از خیرین مقیم خارج از کشور نیز حضور داشتند، رضا مراد صحرایی وزیر آموزش وپرورش با تقدیر از همت والای ورثه خیر نیک اندیش،  اظهار کرد: مدرسه در همه ابعاد زندگی نقش دارد و آینده هر کشور در آن ساخته می شود و هرکسی که کوچکترین آرزویی برای محل، منطقه و کشور خود دارد جایی بهتر از مدرسه برای پرورش آن پیدا نمی کند، به عبارت دیگر اگر آرزوی بزرگی در ذهن باشد مدرسه همان جایی است که باید برای آن برنامه ریزی و سرمایه گذاری کرد.

وزیر آموزش و پرورش قدرت هر کشور را تابعی از قدرت مدارس و معلمان و تعلیم و تربیت آن دانست و افزود : امروزه اگر ما قوت و ضعفی داریم از مدارس است که الحمدلله قدرت ها پرشمارند و برای ضعف های اندکی هم که داریم باید هم اکنون در مدارس آنها را رفع نمایم.

صحرایی مدارس را محل رفع آسیب های اجتماعی و بیکاری ذکر کرد و افزود: اگر نگران فرهنگ به دور از پویایی و مورد انتظار هستیم باید از مدرسه مجدد آن را احیا کنیم و در مجموع موردی نیست که اگر نگرانی ایجاد می کند در مدرسه ظرفیت لازم برای حل آن نباشد.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: در این منش آینده نگرانه و آینده نگارانه خیرین مدرسه ساز خوش درخشیدند و طی سی ماه اخیر قریب به ۷ هزار مدرسه را درکشوراحداث، تکمیل و یا تجهیز نمودند ، که دراین مدت دهها پروژه آموزشی با توقف بیش از ۱۵ ساله درکشور به بهره برداری رسیدند، گرچه زمینه شروع پروژهای جدید همیشه برای خیرین گرانقدر باز است.

وی با اشاره به سیاست راهبردی و اولویت دولت برای تکمیل پروژهای نیمه تمام افزود: در این ۷ هزارپروژه ای که طی مدت مذکور تحویل شده که به طور متوسط هر روز کاری ۸ باب اموزشگاه در کشور بهره برداری شده است، خیرین در ساخت ۱۱ درصد آنها با اعتبار کامل خود همت داشتند و در ۵۶ درصد دیگر هم  با دولت مشارکت نمودند، اما به یاد ونام آن خیرنام گذاری وساخته شده که این امر تجلی مشارکت هست که باعث شده مشکلات جدی  ما نسبت به چند سال قبل کاهش یابد که این امر بیانگر آن است چالش های موجود در کشور را جز از طریق مردم نمی توان حل کرد.

آموزشگاه زنده یاد صابر تجلی نقش بانوان در ارتقای علمی جامعه است

محمد خلیل خرد مدیرکل نوسازی مدارس استان فارس نیز در این مراسم، با بیان اینکه ساخت این فضای آموزشی با مشارکت ۷۰ درصد بانوی خیر انجام شده است افزود: این امر حاکی از نقش  موثر بانوان در ارتقای علمی جامعه است.

مدیرکل نوسازی مدارس فارس بیان داشت: این آموزشگاه با ظرفیت ۱۶ کلاس درس در ۲ هزار و ۵۰۰ مترمربع زیربنای آموزشی با امکانات کامل  آزمایشگاه ،نمازخانه با مشارکت نوسازی مدارس به جای آموزشگاه قدیمی فردوسی با ۳۴ میلیارد تومان اعتبار احداث شده که ظرفیت حدود ۵۰۰ دانش آموز را در هرنوبت آموزشی دارد.

 

از   0   رای
0

  نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
Contrast
Increase Font
Decrease Font