به گزارش روابط عمومی نوسازی مدارس فارس حضرت ایت الله دژکام مداومت و اصرا ر مسوولین را دراین راه ضروری دانست و افزود : سخن گفتن در میعاد گاه نمازجمعه علی رغم موثر بودن کافی نیست و باید با شیوه و روش ها تبلیغاتی دنبال کار را گرفت تا زمینه جذب مردم که اغلب تمایل به کار خیر دارند، فراهم شود. نماینده ولی فقیه در فارس تمرکز رسانه ها ی ارتباط جمعی پس از سخنرانی در نماز جمعه که اغلب موارد متعدد مطرح می شود بر امر مدرسه سازی را موثر خواند و افزود : باید بگونه ای برنامه ریزی داشت که طی یک برهه زمانی همانند هفته دولت از بیان چندین سخنران موضوع و ضرورت امر مدرسه سازی مطرح تا تاثیر لازم را بهمراه داشته باشد. امام جمعه شیراز استفاده از توان نمایندگان مجلس شورای اسلامی را برای جذب مشارکت مسوولیت های اجتماعی مهم دانست و تصریح کرد : هرچند که از بنیه مالی این موسسات درسایر امورهم بجا استفاده می شود اما بی تردید هزینه شدن در کار مدرسه سازی که بالغ بر ۵۰ سال فرزندان جامعه از آن بهره می برند ،نسبت به سایر امور اهمیت و اولویت افزون تری دارد. دراین دیدار همچنین مهندس سینایی مدیر کل نوسازی مدارس با تشریح روند مدرسه سازی درفارس خاطر نشان کرد : به لطف پروردگار در سال جاری بیش از ۶۰۰ پروژه آموزشی با ظرفیت حدود ۴ هزار کلاس درس در قالب طرح نهضت توسعه عدالت آموزشی که مورد تاکید مقام عالی دولت و تایید مقام معظم رهبری است ، تحویل دانش اموزان استان خواهد شد که و سرانه دانش اموزی از ۶و یک دهم متر به بیش از ۶متر و پنجاه هفت صدم متر خواهد رسید. مهندس سینایی با اشاره به محدودیت اعتباری دولتی، بهره گیری از مشارکت خیرین و مسوولیت های اجتماعی را از شیوه های جلب اعتبار مدرسه سازی ذکر کرد و افزود : طبق دستور استاندار در کمیته برنامه ریزی شهرستانها باید ۱۰ درصد از اعتبارات به امر مدرسه سازی تخصیص داده شود اما این مبالغ کفایت کار را نمی کند و نیاز به حمایت وتاکید بیشتر حضرتعالی از میعاد گاه نماز جمعه را دارد. مدیر کل نوسازی مدارس فارس استفاده از توان مالی وافر بانکها و همین طور محل اعتبار ۳ درصد عوارض شهرداری ها که باید صرف اموزش وپرورش شود را از دیگر راهها جذب اعتبار برای ساخت مدارس توصیف کرد وافزود : مبادرت این مراکز به امر مدرسه سازی بسیار راهگشا خواهد بود و با ساختن چندین فضای اموزشی درشیراز از سوی انها که دارای اعتبار مالی گسترده ای هستند می توانند سرانه اموزشی را افزایش دهند. وی همچنین با اشاره به اقدامات موثر بنیاد علوی در ساماندهی مدارس سنگی و ناایمن در سطح استان گفت : بالغ بر ۱۲۰ باب مدرسه سنگی که میراث جشن های ۲۵۰۰ ساله است شناسایی شده که حدود نیمی از این تعداد تا اوایل سال تحصیلی مهیا ی حضوردانش اموزان خواهد بود.
|