معاون وزیر ورییس سازمان در شورای اداری فیروزآباد تاکید کرد
    
تعداد بازدید: 1933
         
دسته بندی : عمومی
    
تاریخ درج خبر : 1399/10/19

*معاون وزیر ورییس سازمان در شورای اداری فیروزآباد تاکید کرد:*

در رویکرد جدید ساخت و ساز بصورت مجتمع اموزشی خواهد بود

دکتر مهرالله رخشانی مهر معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش و رییس سازمان نوسازی مدارس کشور با حضور در شورای اداری شهرستان فیروزآباد با اشاره به روند مدرسه سازی در ادایل دهه ۹۰ که با اعتبار محدود مدارس بصورت تک واحدی و کاربردی احداث می شد از تغییر این روند بصورت مجتمع آموزشی در سه مقطع تحصیلی خبرداد.

به گزارش روابط عمومی نوسازی مدارس فارس، دکتر رخشانی مهر خاطر نشان کرد : براساس سند تحول بنیادین آموزش وپرورش ما باید به سمت ساخت و ساز مجتمع آموزشی حرکت و از فرمت امروزی فاصله بگیریم، که دراین راستا تاکنون دربسیاری از استانهای کشور از جمله فارس که سال قبل در قالب مجتمع حیات طیبه محقق شد این کار را انجام و یادرحال اجراست.

معاون وزیر آموزش وپرورش تصریح کرد : برای احداث مجتمع های آموزشی نیازی به ساخت فضا با ظرفیت ۵۲ کلاس که معیار متداول هست نبوده و با گنجایش کلاسی و زیربنای کمتر به تناسب نیاز منطقه می شود به احداث انها مبادرت کرد اما فرمت مجتمع را باید رعایت کرد.

رییس سازمان نوسازی مدارس کشور با اشاره به بازدیدی که از مجتمع اموزشی این شهرستان داشت خاطرنشان کرد : در این مجتمع کلیه فرمت فنی و اموزشی براساس سند تحول بنیادین اجرا شده و منبعد از همکاران در فارس ساخت چنین پروژهایی مورد انتظار خواهد بود و ساخت مدارس با ظرفیت ۶ کلاس دیگر هنر تیست کما این که در دوران ۴۰ ساله انقلاب افراد زیادی در سطح کشوری و استانی مدیر نوسازی مدارس بودند و همه انها نیز به ساخت فضاهای اموزشی پرداختند و بعد از مانیز تا مدامی که نیاز به مدرسه باشد مدیران دیگری منصوب خواهند شد اما مهم این هست که ما چه مشکلی را رفع و چه مساله ای را از روی میز مدیریت حل و جمع کردیم.

رخشانی مهر ه افزود :در اواسط دها ۸۰ در برخی نقاط کشور در امر مدرسه ساز ی ازبخاری نفتی برای کاهش هزینه ها استفاده شده که دوباره ده سال بعد اقدام به جمع اوری انها و جایگزینی سیستم گرمایشی استاندارد کردیم بنابرین هرگاه در مدت مدیریت قادر به حل چند مشکل اساسی شدیم یعنی موفق بودیم .

رییس سازمان نوسازی مدارس با تاکید بر بستر سازی مناسب از سوی اموزش وپرورش برای اجرای این ساختار مهیا کنند به گونه ای مجتمع های اموزشی
با زیربناهای حدود ۵ هزار مترمربع احداث کنیم و دیگر ضرورت جدا کردن فضاها از هم دیگر نباشد به عبارت دیگر یک تغییر رویکرد مهم در نظام اموزشی برحسب سند تحول نیاز هست که ما علاقمندیم این تغییر رویکرد را درصورت آماده بودن آموزش وپرورش در استان فارس دنبال کنیم .

معاون وزیر اموزش وپرورش با اشاره به ساماندهی مدارس نیمه کاره طی ده سال اخیر که همگی یا انجام و یا درحال اجراهستند گفت: بسیاری از پروژها با پیشرفت ۶۰ درصد حتی نیمه کاره رها شده بودند که به اتمام رسیدند و دراستان فارس نیز درسال جاری حدود ۱۵۰ میلیارد تومن برای تکمیل پروژهای خیری اعتبار تخصیص داده شده و کل اعتبار مدرسه سازی این استان بالغ بر ۲۰۰ میلیارد تومان بوده است.

وی با اشاره به تخصیص اعتبارات ویژه برای ساماندهی سیستم گرمایشی برای حدود ده هزار کلاس درس طی ۳ سال اخیر با همت دولت و مشارکت خیرین افزود : بزودی شاهد اتفاقات خوبی از حیث ساخت و ساز فضاهای آموزشی در این حوزه انتخابیه البته بصورت کارشناسی شده با نشست و هماهنگی که مدیران کل اموزش وپرورش ، نوسازی مدارس ، نماینده مجلس و فرمانداران در خصوص روند روبه پیشرفت پروژها خواهند داشت، خواهیم بود.

فردین شیبانی دی ماه ۱۳۹۹

 

از   2   رای
10

  نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
Contrast
Increase Font
Decrease Font