در حاشیه اجلاس سراسری مدیران آموزش و پرورش سرپرست اداره کل نوسازی مدارس فارس: طرح فضاهای آموزشی با یادگیری دانش آموزان ارتباط مستقیم دارد
    
تعداد بازدید: 1833
         
دسته بندی : عمومی
    
تاریخ درج خبر : 1401/5/30
منبع : درون سازمانی

سرپرست اداره کل نوسازی مدارس فارس در راستای محورهای عنوان شده در سی و ششمین اجلاس مدیران آموزش و پرورش و مدیران کل نوسازی مدارس استان ها گفت: طرح فضاهای آموزشی می تواند باعث رشد و بالندگی در امر یادگیری باشد.

شیروانی با اشاره به تاثیر مدارس در تحولات فرهنگی اجتماعی جامعه عنوان کرد: مدرسه همواره کانون تحولات فرهنگی و اجتماعی جامعه بوده و تاثیرات مهمی در فعالیت، حیات و پویایی علمی جامعه دارد و در سالهای اخیر با توجه به رشد روز افزون و وسعت تغییرات در روش های آموزشی، سازگار نمودن بستر یادگیری با نیازهای دانش آموزان مورد توجه کارشناسان فنی قرار گرفته است.

سرپرست نوسازی مدارس فارس افزود: با توجه به این که یکی از مفاهیم اساسی در آموزش و پرورش کودکان و نوجوانان، مفهوم اشتیاق تحصیلی است. اشتیاق و علاقه دانش‌آموزان به مدرسه می‌تواند بر کیفیت تعلیم و تربیت آن‌ها تأثیر بگذارد. یکی از عوامل مهم در نظام آموزش نوین، محیط آموزشی می‌باشد که توجه به مؤلفه‌های کالبدی آن می‌تواند نقش عمده‌ای را در شکل‌گیری رفتار، از جمله انگیزش و اشتیاق دانش‌آموزان در این ‌محیط‌ها داشته باشد.

وی همچنین تصریح کرد: مطالعات نشان می دهد که طرح فضاهای آموزشی می تواند باعث رشد و بالندگی در امر یادگیری باشد، لذا عدم توجه به عناصر تشکیل دهنده ی فضای آموزشی مثل کلاس ها، راهرو ها، فضاهای باز، اثرات منفی بر روی دانش آموزان داشته و بالعکس رعایت این ضوابط و استاندارد ها به ایجاد حس رضایت و تعلق پذیری دانش آموزان نسبت به فضاهای آموزشی منتهی می گردد.

سرپرست نوسازی مدارس فارس با اشاره به وظیفه ادارات کل نوسازی مدارس استانها در امر ساخت و ساز مدارس در سراسر کشور خاطر نشان کرد: ساخت فضای آموزشی مناسب و کارا زمینه رشد و بالندگی فرزندان این سرزمین را فراهم می سازد و طبیعی است احداث مدارس با معماری فاخر با شرایط بومی و فرهنگی مناطق مختلف استان از جمله اهداف سازمانی ماست که با تجهیزات و امکانات مناسب و به روز (در حد بضاعت و مطابق با بودجه های موجود شرایط تحصیلی مناسب) میتوان شرایط تحصیلی بهینه را برای دانش آموزان رقم زد.

 

از   0   رای
0

  نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
Contrast
Increase Font
Decrease Font