برگزاری کارگروه تخصصی ساماندهی فضا و تعمیرات مدارس کشور
    
تعداد بازدید: 3589
         
دسته بندی : عمومی
    
تاریخ درج خبر : 1401/8/4
منبع : درون سازمانی

با حضور مدیر کل دفتر ساماندهی فضا و تعمیرات مدارس کشور اولین نشست کارگروه ساماندهی فضا و تعمیرات مدارس به میزبانی اداره کل نوسازی مدارس فارس برگزار و طی آن در خصوص تامین تجهیزات مدارس و همچنین مکان یابی فضاهای آموزشی، بحث و تبادل نظر شد.

به گزارش روابط عمومی نوسازی مدارس فارس، در این نشست مهندس مهرورز مدیرکل  دفتر ساماندهی و تعمیرات مدارس کشور با تقدیر از میزبانی فارس و حضور معاونین و کارشناسان فنی 15 استان کشور در این جلسه، خاطر نشان کرد بدون شک نقش تجهیزات در تعالی نحوه آموزش مدارس بسیار موثر و مفید بوده و به همین جهت سازمان نوسازی مدارس کشور تصمیم گرفت قوانین بالا دستی را با عملکرد استان ها بررسی و از طریق همفکری با مجموعه ادارات کل نوسازی مدارس استان ها بهترین شیوه ها را در این عرصه به کار گیرد.

مهندس مهرورز با اشاره به انتخاب کارگروه تخصصی فضا و تجهیزات در حوزه متبوعه خاطر نشان کرد: "ما در این کارگروه ها به دنبال آمایش فضاهای کشور متناسب با قدمت 50 ساله بودیم اما در حال حاضر به نیمی از این رقم کاهش کار دادیم و از طرفی در خصوص تعمیرات اساسی مدارس با محوریت دستورالعمل های فضاهای آموزشی، پرورشی و ورزشی برنامه هایی را تدوین و در دستور کار داریم.

مدیر کل دفتر ساماندهی فضا و تعمیرات مدارس کشور، مقوله جامع مدیریت و راهبری تجهیزات نظارت بر تولیدکنندگان تجهیزات و شناسایی تامین کنندگان جدید برای ورود به عرصه بازار تجهیزات مدارس را از جمله اهداف این اداره کل برشمرد و افزود در خصوص تعمیرات اساسی ما به دنبال عمر مفید مدارس هستیم و نگه داری مدارس یکی از راهبردهای اساسی ماست که در نوسازی مدارس کشور، 4 استان هدف را برای ساماندهی جامع مکانیابی فضاهای آموزشی تعیین کردیم که در برخی از آن ها، این اهداف محقق شده و مصمم به تعمیم آن به سراسر کشور هستیم تا بتوانیم از طریق اتصال به سامانه HRM شناسنامه فنی مدارس را نیز به روز کنیم.

در این نشست، مهندس سینایی معاونت اجرایی نوسازی مدارس فارس با اشاره به وجود 6 کارگاه تامین تجهیزات برای مدارس کشور یادآور شد؛ بدیهی است این تعداد کفاف تامین بهینه تجهیزات مدارس کشور را نخواهد داشت و می طلبد که تولیدکنندگان بیشتری در استان های شاخص همانند فارس و اصفهان وارد عمل شوند.

معاون اجرایی نوسازی مدارس فارس تامین تجهیزات متناسب با نیاز استان ها را از موارد مهم و قابل توجه دانست و افزود شاید بتوان اذعان کرد که تجهیزات پیشرفت مورد انتظار را نداشته و باید با ایجاد کارخانه های تولیدی بیشتر در زمینه تجهیزات فضاهای آموزشی، گام های موثرتری برداشته شود.

گفتنی است در ادامه این جلسه، معاونین استان ها و کارشناسان فنی در خصوص کیفیت و شیوه های تامین بهینه تجهیزات مدارس و ساماندهی فضاهای آموزشی دیدگاه های خود را مطرح کردند.

 

از   0   رای
0

  نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
Contrast
Increase Font
Decrease Font