به گزارش روابط عمومی نوسازی مدارس فارس در این مراسم شهریار خواجهصالحانی مدیر کل حوزه ریاست و روابط عمومی سازمان ،از مدرسه سازی بعنوان فرهنگ پرافتخار ایرانی و به ذخیره ماندگار انسانی یاد کردو افزود: مدرسه سازی سند آینده نگری مردان و زنان نیک اندیش و فهیم این مرز و بوم بوده و به همین جهت خدای متعال را شاکریم که با نهضت تحولی دولت وفاق ملی مدرسه سازی به یک اتفاق ملی و فرهنگ عمومی تبدیل شده است. مدیرکل حوزه ریاست و روابط عمومی سازمان نوسازی مدارس کشور، یادآور شد: مدرسه سازی امروز با حمایت شخص رییس جمهور در نقطه اوج طلایی خود قرار دارد و دکتر پزشکیان حامی و همراه بزرگ ما در این مسیر هستند که این امر مهم را در تمام برنامه ها و سفرها ،حتی سفرهای غیر رسمی نیز دنبال می کنند. صالحانی افزود :دکتر پزشکیان در کمتر از یک سال ریاست بر قوه اجرایی کشور رکورددار دیدار با خیرین و جلسات پیگیری موضوع آموزش به خصوص تامین فضا و تجهیزات شایسته دانش آموزان بوده است. وی استان فارس را با پیشینه درخشان فرهنگی برای کشور مهم توصیف کرد وافزود: فارس پیش قدم درطرح ها و ایدها بوده و تمامی مدیران قبلی در فارس درخشان کارکردند و مهندس خرد نیز بعنوان گنجینه ای برای ستاد مرکزی درفارس زحمات وافری کشیدند و مجدد کار خود را با تجربه مدیریتی که کسب کردند ادامه خواهند داد و مهندس سینایی هم مدیری پر انرژی، کوشا با اراده در برداشتن گامهای بزرگ در فارس هستندکه همه بایدکمک کنیم تا نوسازی استان با راهبری وی بیش از پیش بدرخشد. در این مراسم همچنین دکتر رضایی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس با اشاره به یکسان بودن اهمیت اموزش وپرورش و نوسازی مدارس گفت : رابطه این دومقوله بسان کالبد و محتواست که بسیار مهم بوده ویک کالبد خوب وبا قدرت واستوار به یقین روی محتوای خود تاثیرمی گذارد و محتوای نیز ناگزیر هست آموزش را به فضای عمومی ارایه نماید. دکتر رضایی بعنوان راهبرد اصلی خطاب به مدیر کل جدید نوسازی مدارس گفت:، برخی موارد که عرفی در حیطه مدرسه سازی و تجهیزات ان باید محقق شود اماریاست سازمان در سفری به فارس برنامه کلانی را برای استان تبیین کرد که بر اساس ان در یک بازه زمانی هزار مدرسه ( اعم از فضاهای جدید و مدارس سنگی و غیر استاندارد) باید ساخته شود که دادهای ان نیز شامل ۶۰ منطقه اموزشی ، ۶۰ هزار معلم و یک میلیون هم دانش اموز در بیش از ۴۰ هزار کلاس درس است که در کنار سایر وظایف باید به این امر توجه تمام داشت. وی با اشاره به طرح نهضت توسعه عدالت اموزشی در مدارس که از سوی رییس جمهور توصیه و تاکید می شود یاد اور شد: در این طرح انتظار از خیرین و حوزهای دیگر برای مساعدت زیاد هست که براساس اطلس ترسیم شده حدود ۶۶۵ اموزشگاه با ۳ هزارو ۷۰۰ کلاس درس در فارس برای امسال هدف گذاری شده است که با توجه به اعتبارت استانی و ملی محدود ،اجرای این طرح بالغ بر ۷ هزارمیلیارد تومان اعتبار می طلبد که باید بیشتر به منابع غیر دولتی تکیه کرد. در این مراسم خرد مدیر کل سابق نوسازی مدارس فارس با تکریم از همت خیرین مدرسه ساز و تلاش همکاران در امر ساخت وساز مدارس گفت : طی مدت مدیریت اینجانب شاهد فعالیت شبانه روزی کارکنان این اداره کل دراستا نی که بالغ بر ۱۲۴ هزار کیلومتر مربع وسعت که با جندین استان برابری می کند بودم . خرد با اشاره به تعاملات مفید با سازمان برنامه وبودجه که افزایش بیش از ۴۰درصدی اعتبار استانی را بدنبال داشته یاد اورشد : با توجه به این امر اعتبارات ملی نیز افزایش یافت که ۱۲۵ میلیارد تومان از اعتبارات نفت برای مناطق هدف استفاده شده که ثمره ان ارسال صد میلیارد تومان صورت وضعیت برای شرکت نفت بوده که در تهران محقق شده ودر اختیار پیمانکاران قرار گرفته است. مدیرکل سابق نوسازی مدارس ارسال تجهیزات اموزشی و هنرستانی با ۶ کانتینر با ۱۹۴ میلیارد تومان اعتبار ،اجرای طرح ساماندهی مدارس کانکسی با مشارکت خیر ملی حاج اکبر ابراهیمی وبنیاد برکت در قالب ۸۷ باب مدرسه، ساخت ۲۲۵ باب اموزشگاه با یک هزار و ۲۰۰ کلاس ، ساخت استخر بزرگ خرامه امضای تفاهنامه با بنیاد علوی برای برچیدن حدود ۷۸ مدرسه سنگی در قالب طرح نهضت توسعه عدالت و شناسایی ۲ هزارو ۴۰۰کلاس قابل باسازی که400باب آن در شیراز هست را از جمله اقدامات برهه مدیریتی خود برشمرد و برای مدیرکل جدید برای تداوم این راه خطیر ارزوی توفیق کرد. در پایان این ایین امین سینایی مدیرکل جدید نوسازی مدارس فارس نیز با تقدیر از عملکرد درخشان مدیران قبلی این دستگاه اجرایی گفت : امیدوارمدرسالی که به نام سرمایه گذاری برای تولید هست شاهد رشد و شکوفایی مدرسه سازی در کشور و استان باشیم و از این جهت که مجدد توفیق خدمت گذاری در عرصه مدرسه سازی حاصل گردید خداوند بزرگ را شاکرم و امیدوارم در کنار سایر همکاران خدمت گذارصدیقی در نظام اسلامی باشیم. مدیر کل جدید نوسازی مدارس فارس با اشاره به ارتباط مستقیم فضای اموزشی با کیفیت یاد گیری محتوای اموزشی گفت : در سند تحول نظام اموزشی که مورد تایید وتاکید مقام معظم رهبری هست و یکی از اسناد راهبردی در پیشرفت نظام. تعلیم وتربیت بشمار می رود، توجه ویژه ه ای به فضای آموزشی شده و از ان بعنوان یک اصل تربیتی تعریف شده که ارتباط مستقیم با شکل گیری شخصیت دانش اموز دارد تا جایی که حتی رنگ کلاس نیز می تواند تاثیر مستقیم بر روح روان دانش اموز داشته باشد. مهندس سینایی ظرفیت خیرین را در امر مدرسه سازی موثر و کارگشا خواند و افزود :عوامل نوسازی مدارس بعنوان سریازان اجرایی خیرین فرهنگ دوست اماده اجرای دستورات خیر خواهانه این انسان های خدایی در امور خداپسندانه که برترین ان مدرسه سازی هست ،می باشند
|